Obserwuję, myślę, piszę

Strona główna » Internet » Amatorski wizerunek Focus Parku

Amatorski wizerunek Focus Parku

Focus Park to największa galeria handlowa w Bydgoszczy (i w województwie). Zrobiona nieźle, podobnie jak w Łodzi, z uwzględnieniem zabytkowej zabudowy, z ciekawym wykorzystaniem jej (rewitalizacja).

Jestem kilka dni w Bydgoszczy, postanowiłam tam zajrzeć. Jak zawsze – najpierw sięgnęłam po stronę w internecie. Google, wpisałam „Focus Park Bydgoszcz”. Na pierwszym miejscu wyświetliła mi się taka strona:

Krótko przejrzałam wieści z otwarcia i… zamknęłam kartę. Dopisałam do wyszukiwania „sklepy” i… ze zdziwieniem zobaczyłam na pierwszym miejscu ponownie tę samą stronę. Przyjrzałam się jej dokładnie. Okazało się, że ten amatorsko wyglądający blog to… nieoficjalna strona, ale zawierająca na tyle dużo informacji i tak dobrze wypromowana, że nie tylko wyskakuje na pierwszym miejscu, ale sprawia wrażenie strony oficjalnej (dopiero na dole jest dopisek, że jest nieoficjalną). Wrażenie podparte jest odpowiednią domeną – http://www.focusbydgoszcz.pl

Strona zawiera m.in. godziny otwarcia, część sklepów, newsy, ale jej wygląd, styl pisania wiadomości i liczba reklam AdSense nie robią dobrego wrażenia. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby nie to, że znalezienie właściwej (oficjalnej) strony to ciężka praca (znalazłam dopiero na 7 stronie wyszukiwania – jak na oficjalną stronę firmy to bardzo daleko). Wcześniej namierzyłam ją poprzez forum, ale to przypadek.

Dzięki temu dla wielu osób stroną Focus Parku pozostanie ta pierwsza (na kilku stronach znalazłam link do niej właśnie jako do strony FP). Nie robi to dobrego wrażenia – raczej jakby firma zaoszczędziła na kosztach promocji w Internecie i co prawda kupiła domenę, ale całość postawiła na darmowym WordPressie (nie ma w tym nic złego) z darmowym formatem (bardzo kiepskim) i zatrudniając studenta na godziny, który gdzieś już kiedyś blogował, ale nie ma niestety doświadczenia w blogowaniu korporacyjnym, ani w pisaniu notek prasowych…

Strona oficjalna również nie ustrzegła się błędów. M.in. apteka – drogeria SuperPharm zamiast znaleźć się w spisie sklepów „urodowych”, znalazła się w „usługach”, na wykazie są również sklepy/restauracje, których realnie jeszcze nie ma (ponoć mają być w lecie uruchamiane), ale to akurat drobiazgi. Większą wpadką jest dział historia, który zaczyna się od słów „Wkrótce w Bydgoszczy nastąpi otwarcie nowej galerii rozrywkowo-handlowej…” , w momencie gdy od otwarcia minął miesiąc.

Strona jest zrobiona „w obecnym nurcie” – kolorowa, we flashu, choć brak mi jakiś elementów interakcji – newslettera, newsów (niby jest dział aktualności, ale nieciekawie utrzymany – 1 news na temat otwarcia, prawie żadnych zdjęć). Niemniej czas chyba na poważne zajęcie się wizerunkiem galerii w Internecie.

Reklamy

1 komentarz

  1. […] lipiec, 2008 autor goldenrose2 Pisałam kilka tygodni temu o internetowym wizerunku bydgoskiego Focusa. Dziś, podczas przygotowywania listy potencjalnych ambasadorek pewnej marki, przyjrzałam się […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: