Obserwuję, myślę, piszę

Strona główna » Internet » PRowcy boją się prawdy?

PRowcy boją się prawdy?

Proto w styczniu robiło badanie na temat wykorzystania monitoringu w pracy speców od komunikacji (czyli w większości – PRowców). Co prawda 341 ankiet to nie jest przytłaczająca ilość, niemniej jednak można już pewne rzeczy na tej podstawie wnioskować.

Oczywiście, nie spodziewałam się, że wszyscy używają monitoringu (sama pracując w mniejszych firmach nie miałam takiego narzędzia – koszty robiły swoje), ale jeden wynik mnie zaskoczył. 3% (czyli ok. 10) osób zadeklarowało, że nie używa monitoringu w obawie przed wynikami (dwa lata temu było to aż 6%)… Czy nie lepiej wiedzieć, że np. o naszej firmie/kliencie mówią źle? A może brak monitoringu pozwala ukryć przed szefem niekorzystne publikacje? Jeżeli PRowiec nie zna stanu rzeczy, to jak może reagować na niego?

Podobnie dziwnie (choć nie aż tak dalece) odebrałam wysoki wynik „nie używam, bo nikt tego nie wymaga” (15%, czyli ok. 51 osób) . A własne wymaganie? Ręczne monitorowanie Internetu bywa czasochłonne, ale jest wykonalne. Ale jak śledzić wszystkie tytuły (nawet tylko większe) prasowe i stacje radiowe i telewizyjne? Prenumerata gazet i ręczne przeglądanie codziennie? (Radia i TV nie wyobrażam sobie, więc nie podejmuję się tu przedstawić wizji). A może znów – lepiej nie wiedzieć?

W moim odczuciu, to szef ma prawo czasem nie wiedzieć co mówią o jego firmie (po to ma PRowca, by go poinformował). Ale osoba, która ma dbać o to co, gdzie i jak? Która ma prowadzić dialog na różnych frontach? Która powinna wiedzieć jako pierwsza – ta osoba się boi znać prawidłowy obraz sytuacji?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: